Тенденция 1: Пазаруването през мобилни устройства ще расте

Използването на мобилни устройства за различни дейности онлайн, включително и за пазаруване, се превръща в ежедневие. Очакванията са търговците да разберат как да използват по-добре мобилния трафик. За да се възползват максимално от очакваното нарастване на трафика и на продажбите, трябва да разгледат по-отблизо как потребителите сърфират и пазаруват през мобилни устройства. Много по-лесно се поръчва от онлайн магазин през смартфона и таблета, от дивана или в метрото, отколкото пред компютъра. Затова онлайн магазините трябва да са пригодени за мобилни устройства. Онези, които изостанат от тази тенденция, неминуемо ще загубят посетители, клиенти и приходи.

Тенденция 2: Войни за уникални клиенти

При шопинг обиколка по магазините потребителите търсят нещо, което да им „хване окото“. Влизат и излизат от магазин в магазин и търсят или по-ниската цена, или по-високото качество, или и двете. Това води до „война“ сред търговците, които се надпреварват за по-изкушаваща оферта, за да спечелят повече клиенти. През 2019 г. търговците е добре да прецезират стратегията – дали вниманието им да се насочи към клиенти, които търсят промоциите и ниската цена, или към тези, които не ги интересува цената, а качество. Целта е една – повече уникални клиенти.

Тенденция 3: Пазаруване и забавление в едно

Онлайн секторът и световните брандове постоянно предизвикват магазините да предоставят незабравимо изживяване при пазаруване, което трудно би могло да се случи, докато сме в интернет. Затова и през 2019 г. се очаква да продължи тенденцията клиентите да търсят места, които съчетават и пазаруване, и забавление. Ето защо големите шопинг центрове предлагат смесено изживяване. Например, в спортните магазини вече могат да се тестват стоките, които се предлагат. В някои има кошове за баскетбол, а в други – бягащи пътеки.

Тенденция 4: Шопинг, докато сме на почивка

Търговците трябва стратегически да планират своите кампании и продажби за цялата година, а не да се концентрират върху един период – Черен петък или Коледа. Според специалистите не по- малко важни са хората, които пазаруват, докато са на почивка. Когато получават атрактивни оферти, се засилва тяхната лоялност към търговеца.

Тенденция 5: Разказването на истории дава конкурентно предимство

Една страхотна история кара потребителят да се чувства част от нея. Това е една от най-новите тенденции в маркетинга, която отдавна е използвана от световни марки големи производители на спортни стоки като Adidas и смартфони като Apple. И за по-малките онлайн търговци вече е възможно да създават истории около своя бранд и продукти, за да привлекат клиенти.